ŠIROM OTVORENIH OČIJU
- Izdavač: Službeni glasnik
- Barkod: 9788651900511
- Broj strana: 224
- Pismo: Latinica
- Povez: Mek
- Format: 20 х 24 cm
- Godina izdanja: 2017.
1.672,00 RSD 1.760,00
ušteda: 88,00 RSD (-5%)
Opis
Zbirku eseja Širom otvorenih očiju Džulijana Barnsa otvara studija o Žerikoovoj slavnoj slici „Splav Meduze“, koja, svakako u drugačijem kontekstu, čini deo njegovog romana/zbirke priča Istorija sveta u 10 ½ poglavlja. Strateški smešten na početak knjige ovaj tekst postavlja okvir za niz Barnsovih studija o slikarima, koje su prvobitno objavljivane u prestižnim časopisima (Modern Painters, London Review of Books...). Govoreći o Žerikou Barns daje jasan pregled narativne potke, političkog konteksta nastanka njegove najpoznatije slike i poetičkih stremljenja samog tvorca ovog remek-dela. U sličnom duhu, u ravnoteži pouzdanih podataka i književne inspiracije, dati su i ostali eseji u ovoj knjizi.
Temeljno, dinamično, književnim stilom koji pleni, Barns približava ličnosti i dela umetnika XIX i XX veka. Njegovo pismo odiše ostrvskom elegancijom, visokim stepenom nenametljive duhovitosti i obiljem podataka. Usredsređen prevashodno na francusko, ali i britansko slikarstvo novije epohe, Barns premošćuje period burnih transformacija likovnog jezika – od Žerikoa, Kurbea i Delakroaa na početku, preko Bonara i Sezana, sve do majstora koji bi se manje ili više mogli smatrati našim savremenicima – Oldenburga, Lusijana Frojda ili Hodžkina.
Barnsovi tekstovi o likovnim umetnicima, neporecivo savremeni, čuvaju i ponešto od duha starovremskih eseja: oni odišu verom u misiju slikarstva i čitaoca koji živi u epohi sveopšte lakoće i površnosti, podsećajući da velika umetnost nastaje u preseku radoznalosti, znanja, intuicije i duha...Mileta Prodanović
VIŠE
Temeljno, dinamično, književnim stilom koji pleni, Barns približava ličnosti i dela umetnika XIX i XX veka. Njegovo pismo odiše ostrvskom elegancijom, visokim stepenom nenametljive duhovitosti i obiljem podataka. Usredsređen prevashodno na francusko, ali i britansko slikarstvo novije epohe, Barns premošćuje period burnih transformacija likovnog jezika – od Žerikoa, Kurbea i Delakroaa na početku, preko Bonara i Sezana, sve do majstora koji bi se manje ili više mogli smatrati našim savremenicima – Oldenburga, Lusijana Frojda ili Hodžkina.
Barnsovi tekstovi o likovnim umetnicima, neporecivo savremeni, čuvaju i ponešto od duha starovremskih eseja: oni odišu verom u misiju slikarstva i čitaoca koji živi u epohi sveopšte lakoće i površnosti, podsećajući da velika umetnost nastaje u preseku radoznalosti, znanja, intuicije i duha...Mileta Prodanović