BALKANSKI ŠPIJUN I NJEGOVI NASTAVCI
- Izdavač: Službeni glasnik
- Broj strana: 176
- Pismo: Latinica
- Povez: Mek
- Format: 11 x 18 cm
- Godina izdanja: 2011.
396,00 RSD 440,00
ušteda: 44,00 RSD (-10%)
Trenutno nedostupno
Opis
U analizi dela opusa Dušana Kovačevića koji kao izvorišni tekst ima dramu Balkanski špijun, Nikola Janković polazi od ideja dijalogizma i polifonije Mihaila Bahtina, povezujući ih sa onim pravcima moderne teorijske misli koji razmatraju problematiku subjekta i njegovog odnosa sa ideologijom. Autor nadogradnje tih teorija preuzima od suvremenijih teoretičara, među kojima većina nastavlja rad francuskog psihoanalitičara Žaka LaKana. Akcenat u analizi stavljen je na odnos dramskog predloška i njegove filmske adaptacije, kao i na međuodnos tekstova, čime se dobiva šira slika jednog segmenta stvaralaštva Dušana Kovačevića.
Balkanski špijun tako demonstrira međuodnos estetičkog koncepta polifonije i društvenog koncepta ideologije, kao i njihovu povezanost s problematikom subjektiviteta (u lakanovskom smislu). Urnebesna tragedija nastavlja tim putem i razotkriva međuodnos partikularnih ideologija u označenom polifonijskom prostoru otvorenom u drami i filmu, kao i odnos službenog društvenog poretka označenog tim partikularnim ideološkim pozicijama s tzv. društvenim realnim, onim što je na prvi pogled označeno kao izvanjsko tom prostoru. Profesionalac, s druge strane, prikazuje posljedice društvene promjene na pojedince, kao i različite procese koje su kao subjekti vlastitih ideoloških pozicija morali proći u toj društvenoj promjeni.
Na taj način, tri teksta Dušana Kovačevića zajedno čine neslužbenu trilogiju koja razotkriva ideološku pozadinu društvenih promjena u zadnja dva desetljeća 20. stoljeća u Srbiji, što je i glavna tema ove knjige.
VIŠE
Balkanski špijun tako demonstrira međuodnos estetičkog koncepta polifonije i društvenog koncepta ideologije, kao i njihovu povezanost s problematikom subjektiviteta (u lakanovskom smislu). Urnebesna tragedija nastavlja tim putem i razotkriva međuodnos partikularnih ideologija u označenom polifonijskom prostoru otvorenom u drami i filmu, kao i odnos službenog društvenog poretka označenog tim partikularnim ideološkim pozicijama s tzv. društvenim realnim, onim što je na prvi pogled označeno kao izvanjsko tom prostoru. Profesionalac, s druge strane, prikazuje posljedice društvene promjene na pojedince, kao i različite procese koje su kao subjekti vlastitih ideoloških pozicija morali proći u toj društvenoj promjeni.
Na taj način, tri teksta Dušana Kovačevića zajedno čine neslužbenu trilogiju koja razotkriva ideološku pozadinu društvenih promjena u zadnja dva desetljeća 20. stoljeća u Srbiji, što je i glavna tema ove knjige.